07 Ağustos 2020 Cuma

KIYASEN FATURA DÜZENLEMESİNDE EPDK TÜKETİCİYİ MAĞDUR EDENE SORUŞTURMA AÇACAK

Kıyasen fatura düzenlemesinde EPDK tüketiciyi mağdur edene soruşturma açacak

Korona Virüs tedbirleri kapsamında elektrik ve doğalgaz sayaçlarının üç ay okunmayacak, faturalar ise kıyasen düzenlenecek. EPDK, kıyasen fatura düzenlemesinde tüketicinin mağdur edilmesine izin vermeyecek, mağdur edene ise soruşturma açılacak.

03 Nisan 2020 Cuma 17:01 EKONOMİ

Elektrik ve doğalgazda sayaçların 3 ay okunmyacak olması ile ilgili kafalarda soru işaretleri oluşurken, EPDK'nın kiyasen fatura düzenleme sürecini takip edeceği açıklandı.


Elektrik ve doğalgazda üç ay sayaç okunmayacak olması ile ilgili gündeme farklı eleştiriler gelirken tüketimlere ilişkin fatura hesaplama yöntemi EPDK tarafından takip edilecek ve tükecinin mağdur edilmesine izin verilmeyecek. Tüketiciler, kendi fatura ve tüketim miktarlarına ilişkin bilgileri şirketlerin ve kurumların internet sitelerinden veya e-Devlet üzerinden kontrol edebilecek.

Öte yandan, genelge kapsamında faaliyeti durdurulan işletmelerin sayaç okumaları ertelenecek. Mahsuplaşma işlemine yönelik olası tüketici itirazları EPDK tarafından değerlendirilecek ve dağıtım şirketlerinden kaynaklanacak yanlış bir uygulama durumunda söz konusu şirketler hakkında soruşturma başlatılacak ve mevzuatta belirtilen yaptırımlar uygulanacak. Ayrıca, bu süreçte birçok iş ve işlemlerin mobil iletişim araçlarıyla yapılabilmesine imkan oluşturmak amacıyla tüketicilerin iletişim bilgilerini ilgili dağıtım ve tedarik şirketlerine iletmesi ve gerekliyse güncellemesi öneriliyor.

YORUM EKLE

Güvenlik Kodu

YORUMLAR

  • Toplam 1 Yorum

murat küçük

04 Nisan 2020 Cumartesi 22:12

bugun 04/04/2020 yedas geldi sayaç okudu faturayıda bırakıp gittiler hani okunmayacaktı

DİĞER HABERLER

SONRAKİ HABER

Samsun'da ihtiyaç sahiplerine yardım paraları evlerinde teslim edildi

Samsun'da ihtiyaç sahiplerine yardım paraları evlerinde teslim edildi