26 Mart 2019 Salı

BELEDİYELERE GENELGE GÖNDERİLDİ! ARTIK 7 GÜN 24 SAAT HİZMET VERECEKLER

Belediyelere genelge gönderildi! Artık 7 gün 24 saat hizmet verecekler

Belediyeler artık 7 gün 24 saat esasına göre hizmet verecek. Çevre ve Şehircilik Bakanı Murat Kurum'un imzası ile 81 ilde belediyelere gönderilen genelge kapsamında belediyelerden artık 7 gün 24 saat hizmet vermeleri istendi.

07 Mart 2019 Perşembe 15:25 GÜNCEL

Belediyelere 7 gün 24 saat hizmet vermeleri için genelge gönderildi. Belediyelere artık 7 gün 24 esasına bağlı olarak gece ve gündüz vatandaşlara hizmet verecek.


Çevre ve Şehircilik Bakanı Murat Kurum imzasıyla yayınlanan, belediyelerin 7 gün 24 saat esasına göre hizmet vermesine ilişkin genelge 81 ile gönderildi.

Çevre ve Şehircilik Bakanı Murat Kurum tarafından, Türkiye Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın talimatıyla vatandaşa 7 gün 24 saat hizmet edecek belediyelerin personel bulundurması ve gece-gündüz bu personelin hizmet etmesiyle ilgili 81 ile genelge gönderildi.

KESİNTİSİZ HİZMETİN ÖNEMİ VURGULANDI
Genelgede, Belediye Kanunu'nda, belediyelerin görev, yetki ve sorumlulukları belirlenirken temel ilke olarak sunulacak hizmetin, "mahalli ve müşterek" nitelikte olması esasının benimsendiği vurgulandı.

Bu hizmetlerin yürütülmesi amacıyla belediyelerce her türlü faaliyet ve girişimde bulunulabileceğinin hüküm altına alındığı da genelgede ifade edildi.

Aynı kanunda, belediye hizmetlerinin, vatandaşlara en yakın yerlerde ve en uygun yöntemlerle sunulacağı, hizmet sunumunda engelli, yaşlı, düşkün ve dar gelirlilerin durumuna uygun yöntemlerin uygulanması gerektiği esasının getirildiği anımsatılan genelgede, "Bundan dolayı kamu hizmetlerinin sunulmasında süreklilik esas olurken, hizmetlerin kesintisiz olarak yürütülmesi kamu yararının sağlanması açısından büyük önem taşıyor." denildi.

"KAMUSAL İHTİYAÇ OLARAK ORTAYA ÇIKMIŞ BULUNUYOR"
Yerel yönetimlerce hali hazırda zabıta, itfaiye, su, kanalizasyon, cenaze ve defin hizmetleri gibi niteliği gereği 7 gün 24 saat esasına göre kesintisiz yürütülen hizmetler bulunduğu vurgulanan genelgede, şu ifadelere yer verildi: "Aynı zamanda günümüzün gelişen ve değişen şartları çerçevesinde özellikle büyükşehirlerimizde çalışma saatlerinin esneklik göstermesi, 24 saat esasına göre çalışan birçok iş yerinin bulunması, kent yaşamının 24 saate yayılması gibi nedenlerle hizmet sunumunda sürekliliğin sağlanması ve bu bağlamda farklı hizmetlerin de 7/24 esasına göre yürütülmesi kamusal bir ihtiyaç olarak ortaya çıkmış bulunuyor."

Genelgede, belediyelerin söz konusu ihtiyaç ve gelişmelere uygun olarak hizmet sunum yöntemlerini yapılandırmaları gerektiğine dikkat çekildi.

Belediyelerin 7 gün 24 saat çalışma genelgesi gönderildi

BAKAN KURUM'UN UYARILARI
Bu kapsamda Çevre ve Şehircilik Bakanı Murat Kurum imzasıyla tüm illere gönderilen genelgede, şunlara işaret edildi: "Bu itibarla vatandaşlarımızın talep, şikayet ve başvurularının 7 gün 24 saat kesintisiz olarak kabul edilmesine imkan sağlayacak tedbirlerin beyaz masa uygulaması, çağrı merkezi, elektronik ortamda başvuruların alınması, personel görevlendirilmesi ve benzeri uygulamaların tüm belediyelerce alınması gerekmektedir.

Belediyeler tarafından yürütülen hizmetlerin niteliği ve sunumuna ilişkin beklentilerle ihtiyaçlar göz önüne alınarak belirlenecek hizmetlerin, 7 gün 24 saat esasına göre kesintisiz olarak yürütülmesi gerekmektedir."

Genelgede, uygulama sonuçlarının Çevre ve Şehircilik Bakanlığının "yerelbilgi@csb.gov.tr" adresine gönderilmesi gerektiği kaydedildi.

YORUM EKLE

Güvenlik Kodu

DİĞER HABERLER

SONRAKİ HABER

Yılport Samsunspor'un Bodrumspor'a attığı 3 muhteşem golün videosu

Yılport Samsunspor'un Bodrumspor'a attığı 3 muhteşem golün videosu