07 Ağustos 2020 Cuma

EKREM İMAMOĞLU KANAL İSTANBUL YERİNE SAMSUN-CEYHAN'IN YAPILMASINI ÖNERDİ

Ekrem İmamoğlu Kanal İstanbul yerine Samsun-Ceyhan'ın yapılmasını önerdi

İstanbul Büyükşehir Belediyesi Başkanı Ekrem İmamoğlu, Kanal İstanbul ile ilgili yaptığı açıklamada Samsun'u da yakından ilgilendiren Samsun-Ceyhan Petrol Boru Hattını gündeme getirdi.

06 Ocak 2020 Pazartesi 15:23 GÜNCEL

İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu, Kanal İstanbul'un yerine Samsun-Ceyhan Petrol Boru Hattı projesinin yapılması önerisinde bulunarak, "Samsun-Ceyhan petrol boru hattını yapın. Böylece tanker trafiği azalır, Anadolu kazanır." dedi.


Karar Gazetesine açıklamalarda bulunan Ekrem İmamoğlu, İstanbulluların Kanal İstanbul'a büyük oranda karşı olduğunu söyledi. Ekrem İmamoğlu, projeye gerekçe olarak gösterilen Boğaz’daki gemi trafiğine de alternatif sunarak "Üzerinde büyük oranda anlaşılan Samsun-Ceyhan petrol boru hattını yapın. Böylece tanker trafiği azalır, Anadolu kazanır." dedi.

Karar Gazetesinden Elif Çakır ve Yıldıray Oğur'un sorularını yanıtlayan Ekrem İmamoğlu, Kanal İstanbul ve Samsun- Ceyhan Petrol Boru Hattı ile ilgili  şu açıklamalarda bulundu.

Elif Çakır: Ya Kanal, ya İstanbul dediniz. Durum gerçekten bu kadar kötü mü? Kanal İstanbul şöyle yapılabilir gibi bir alternatif seçenek, bu işin bir oluru yok mu? 

Ekrem İmamoğlu: Hep şöyle söylüyorlar ya. CHP istemezük partisi. Külliyen yalan. Evet bir iki hususta CHP yanlış yapmış olabilir. Eksik söz etmiş olabilir. Ama neyin söylendiğine tam bakmak lazım. Yani ben Birinci Köprü’yü hatırlamam. Birinci Köprü yapılırken benim dedem Adalet  Parti’liydi. İkinci Köprü yapılırken de benim babam Anavatan Parti’liydi. 

GELİN SAMSUN-CEYHAN BORU HATTINI YAPIN
Yıldıray Oğur: Evet, en son tam bu tartışmalar sırasında bir yük gemisinin kıyıya çarparak durması toplumda yaygın komplo teorilerine neden oldu, siz bu kazayı araştırdınız mı?

Ekrem İmamoğlu: İhtiyaç duymadım araştırılmasına. Bir ülkenin yöneticisine ya da bakanına böyle bir komployu yönetmenin yakışmayacağını düşünerek hiç zihnimi o tarafa yormadım. Böyle şeyler yazıldı çizildi. Tesadüf olabilir, mümkündür. Ben gözlerimle gördüm öyle bir kazayı.1986 senesinde. Babamla bir İstanbul gezisindeydim. Yine böyle bir kuru yük gemisiydi. Baltalimanı civarına dokunuşunu gözlerimizle izledik. Bunlar olabiliyor. Olmuştur da. Ama olmaması için metotlar var. Sayısı bellidir. Yani bu risk midir, evet risktir. Ama kanaldaki risk, o çaptaki büyük gemiler için bunun yüz katıdır mesela. 

Tanker konusunda hep bunu söylüyorlar ya. Cumhuriyet Halk Partili olarak, İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı olarak diyorum ki; Ya kardeşim Samsun-Ceyhan boru hattı yapılacaktı, niçin yapılmadı? Bakın hem Hazar petrollerini Samsun-Ceyhan boru hattıyla beraber Ceyhan’a taşınması söz konusuydu, Rusya bu konuya çok sıcak bakıyordu. Rusya’yla ilgili anlaşma zeminleri oluşmuştu. Gazetelerde yazıldı hatırlarsanız. Tahmin ediyorum 2 milyar doların üzerinde bir maliyeti söz konusuydu. Bunun ciddi bir bölümü istimlakla ilgili bir bütçeydi. 2.5 milyar dolarda olabilir. Gelin Samsun-Ceyhan Boru Hattı’nı yapalım! Hatta Anadolu’nun ortasından geçsin. Anadolu’nun ortasından geçerken belki 1.5 milyar dolara yakın istimlak olan bu bütçeyle oradaki insanların köyündeki  merasından  geçerken  meraya, köye  yatırımlar yapılsın, istimlak parası  oradaki insanları  kalkındırsın. Ve kalıcı bir şekilde kuzeyden güneye  bir petrol boru hattı yaparak geçişi sağlayalım. Tanker ihtiyacı da olmasın, azalsın. Öneriyse öneri. Bakın bu çok değerli bir projeydi, niçin yapılmadı? Rusya ile ilişkileri de sayın Cumhurbaşkanı’nın oldukça iyi. Sayın Putin ile bu görüşmeler tekrardan olgunlaştırılabilir yapılabilir. Buna kimse de karşı çıkmaz. Niçin yapılmadı bu verimli proje?

YORUM EKLE

Güvenlik Kodu

DİĞER HABERLER

SONRAKİ HABER

Çiğdem Karaaslan, Okan Bayülgen'e Kanal İstanbul'un neden olması gerektiğini anlattı

Çiğdem Karaaslan, Okan Bayülgen'e Kanal İstanbul'un neden olması gerektiğini anlattı