Samsun'da 112 Acil'i arayan vatandaşların, yaşadıkları sağlık sorununu görevliye anlattıktan sonra, ikinci bir yere bağlandığı ve ikinci kez sorunu anlatarak vakit kaybı yaşadıkları iddia ediliyor.
Geçtiğimiz günlerde gazeteci Ahmet Çağdaş Çatoğlu bu sorunu kaleme aldığı '112'yi aradınız mı? başlıklı bir köşe yazısında dile getirmişti. Çatoğlu köşe yazısında bir tanıdığının fenalaştığını ve 112'yi aradığını, görevliye durumu anlattığını, görevlinin ise kendisini telefonda başka bir görevliye bağladığını ikinci bir kez sorunu başka bir görevliye anlatmak durumunda kaldığını yazmıştı.
Bu durumun vakit kaybına ve can telaşı içinde olan vatandaşların sinirlerinin bozulmasına neden olduğunu dile getiren Ahmet Çağdaş Çatoğlu, 112 Acil Servis hattı ile ilgili sıkıntıyı gündeme taşımıştı.
Söz konusu sorun, önceki gün kalp krizi sonucu gazeteci Mehmet Hazinedar'ın hayatını kaybetmesi ile yeniden gündeme geldi. Gazeteci Mehmet Hazinedar'ın fenalaşması üzerine yakınlarının 112'yi aradığı ve ambulans taleplerini anlatabilmek için bir görevliden bir başka görevliye bağlandıkları bu nedenle vakit kaybedildiği ve sonuçta ambulansın olay yerine 40 dakika içerisinde ulaşabildiği ancak ambulans geldiğinde ise Mehmet Hazinedar'ın hayatını kaybettiği önü sürüldü.
Samsun Medya Gazeteciler Cemiyeti Başkanı olan ve kalp krizi sonucu hayatın kaybeden Mehmet Hazinedar'ın cenazesinde ise cemiyet yönetiminde bulunan Recep Özyurt'un anlattıkları ise şaşkınlık yarattı.
Samsun Medya Gazeteciler Cemiyeti üyesi Recep Özyurt'da cenazede 112 meselesi açılınca rahatsızlandığını ve 112'yi aradığını aynı şekilde görevlinin kendisini dinledikten sonra başka bir görevliye kendisini yönlendirdiğini, bu nedenle duruma sinirlendiğini belirterek, "112'yi aradım görevli bana madem bekleyemiyorsunuz taksi çağırıp hastaneye gitseydiniz' dediğini söyledi.
Eğer 112 Acil'i arayan vatandaşlar böyle bir sorun yaşıyor ise bu sorunun acilen ortadan kaldırılması gerekiyor.. Zira 112 Acil'i gereksiz meşgul etmek bir suç ise, 112 Acil Servis'in de adı üstünde 'Acil Servis' olarak vatandaşa acil olarak ambulans ve sağlık ekibi yönlendirme görevi vardır. 112'yi arayan vatandaş eğer ki, bir görevliden başka bir görevliye aktarılıyor ve bu sebeple vakaya müdahalede vakit kaybı yaşanıyor ise görevi hayat kurtarmak olan bir kurum tartışılır hale gelir. Söylenen ve istenen şudur; 112'yi eskiden arıyorduk, karşımıza çıkan görevli sorunu dinliyor ve hemen verilen adrese ambulans yönlendiriyordu.. Bu eski sistemi, zor olan sisteme tercih etmenin ne gibi haklı bir gerekçesi vardır bilemeyiz, ancak eski sistem yani vatandaş aradığında anında ambulans yönlendiren 112 can kurtarmada daha makbul gibi duruyor..