SAMSUN HABER
Yayınlanma: 01 Haziran 2025 - 12:35
Güncelleme: 02 Haziran 2025 - 19:02
Samsun'da asıl riskli alan Asarağaç değil, Belediyevleri ve Derbent bölgesidir!
Samsun'da Asarağaç mahallesinin Riskli Alan ilan edilmesini değerlendiren mimar Embiya Sancak, Kentin Nabzı canlı yayınında bölgede asıl riskli alan ilan edilmesi gereken yerin, Asarağaç değil, Belediyeevleri ile Derbent olarak bilinen alanın olması gerektiğini söyledi.
SAMSUN HABER
01 Haziran 2025 - 12:35
Güncelleme: 02 Haziran 2025 - 19:02
Samsun'da Ordu karayolu üzerinde bulunan Asarağaç mahallesinin Riskli Alan ilan edilmesi konusu ile iglili açıklama yapan Samsun Kent Haber köşe yazarı Embiya Sancak, asıl Riskli Alan ilan edilmesi gereken yeri açıkladı.
Samsun Kent Haber ve Samsun Kent TV'de canlı olarak yayımlanan Kentin Nabzı programında Asarağaç mahallesinin riskli alan ilan edilmesi ile ilgili açıklamalarda bulunan mimar Embiya Sancak, önemli değerlendirmelerde bulundu. RİSKLİ ALAN HEYELANIN YAŞANDIĞI YER OLMALIYDIResmi Gazete'de yayımlanan karar ile riskli alan ilan edilen Asarağaç mahallesinin küçük bir bölge olduğunu söyleyen Embiya Sancak "Riskli alan ile ilgili konuyu çocuk oyuncağı gibi görüyorum. Bu önemsemediğim anlamına gelmiyor. Daha kalıcı ve doğru çözümler varken, bunları yapmayıp orada heyelanlı alanda üst kabuğun alınacak olması çok basit bir iştir. Samsun'un gündeminde olmaması gereken bir iştir. Riskli alan kararı alınmasını gerektirmeyecek kadar basit bir iştir. Riskli alan olarak belirlenen yer küçük bir yerdir. Yaşanan heyelan ile ilgili değildir, ilgisi yoktur. Heyelan olan yer İncirli Deresi bölgesinde olan yerdir. Eğer riskli alan ilan edilecekse nokta olarak orasının olması gerekir. Yani Belediyevlerinden itibaren Derbent bölgesi burnuna kadar ana kayaya kadar olan kısımdır. Zaten orası ben riskliyim demiştir. Önceliğin oraya verilmesi gerekirdi." dedi.

Açıklamasında Samsun'un ihtiyacı olan Doğu Çevre Yolu meselesinede değinen Samsun Kent Haber köşe yazarı mimar Embiya Sancak, 2011 yılında Samsun Büyükşehir Belediyesi tarafından hazırlanan Ulaşım Master Planının da Doğu Çevre Yolu'nun 2033 yılına kadar yapılmaması durumunda Samsun trafiğinde kaos yaşanacağının belirtildiğine vurgu yaparak şunları dile getirdi:
"Katlı yolu oraya kimseyi dinlemeden yaptılar. Şimdi katlı yolun kenarında heyelan oldu, daha da olacak. Yapılması gereken iş çok basitti. Çevre Yollarını yapmaktı. Karadeniz bölünmüş yolu yapılırken bu sorun ortaya çıktı, zamanla bazı yerlerde çevre yollarını yapmak zorunda kaldılar. Taşıt yoğunluğu olduğu için Samsun zor durumda, kaos durumunda. 2021 yılında yaptırılan Samsun Ulaşım Master Planında bu kaos kelimesi meslektaşlarım Samsun için kullanmıştır. 2033 yılına kadar Doğu Çevre Yolu dahil yapmazsanız Samsun'da ulaşımda kaos yaşanır denilmiştir bu raporda. Doğu Çevre yolu da Batı çevre yolu da lazımdır. Ancak doğuda sıkıntı had safhaya geldi."
İlginizi Çekebilir
Doğu Çevre Yolu Zamanında Karayollarına Projesi Çıkaraldı ve Sunuldu Maliyeti Yüksek diye Şimdiki Kullanılan yolu yaptılar projede şimdiki Şehir Hastanesinin Oralardan Tünellerle Tekkeköy Tarafından Karadeniz Yoluna Bağlanacaktı Proje Karayolları Bölge müdürlüğünde Duruyor Sanırım
diğer yorumdaki arkadaşın belirttiği gibi atakumdan öyle ağır araçlar tirlar kamyonlar geçiyor ki yer titriyor resmen kaldirimda da olsan anayolda bir kafede oturuyor da olsan aynı aşırı şiddetli bir hareketlenme ve aşırı korkunç ses. ve hepsi de aşırı hızlı sanki altında hafif bir araç varmışcasina, yarin bir gün bu ağır araçlar iyi canlar yakar bu gidişle ben soyliyim. gerek araç ve motorculara gerekse yayalarin canini yakacak. umarim bunu fark eden ve dile döken bizim gibi vatandaşlarin sayisi fazladir.
Samsun’da nedense hep geçici çözümler yap boz tekrar yap düzeni işliyor Karadeniz ve iç Anadolu bölgesinin yükünü tek başına çeken kavşak niteliğinde şehri görmezden gelmek için gözlerini kaybetmek gerekir acilen şehri çevre yolları ile sarmak ve ertelemeden çözmek gerekiyor ağır tonajlı araçların Atakum merkezden geçmesi şehri baştan başa katetmesi kadar kaotik bir durum yok diğer taraftan Canik merkezden geçen şehri tam bir cirkinliğe iten sanayi ve üst geçit çözümü acilen kaldırılmalı doğu ve batı çevre yolları yapılmalı hızlı tren projesi başlayıp bitirilmeli