Samsun'un denilince bir zamanlar ilk akla gelen caddeydi Çiftlik caddesi.. Çiftlik caddesi nasıl kaderine terk edildi! Çiftlik caddesini yaşatmak ve gelecek kuşaklara miras olarak bırakmak için ne yapılmalı? Gazeteci Haydar Öztürk Çiftlik caddesini yazdı.
Çiftlik caddesi hem Samsun'un hem İlkadım ilçesinin atan kalbiydi! Samsun denilince akla ilk gelen yerdi! Samsun'u bilmeyenler Çiftlik caddesini bilirdi. AVM'lerle birlikte insanların alış veriş alışkanlıkları değişti. Çiftlik caddesinde olan markalar, birer birer o AVM'lere gitti. Zaman içinde Çiftlik caddesi, kalan son enerjisini de tüketecek şekilde, hırpalanarak trafiğe kapatıldı ve tekrar açıldı! Dünyanın hangi ülkesinde olursa olsun, kent hafızasında yer eden, kentin doğrudan tanıtımı ile alakalı sosyolojik rüzgar estiren cadde ve sokaklar, koruma altına alınır! Böylesi caddeler, değişen ticari şartlar ve alışkanlıklar dikkate alınarak, vizyoner uygulamalarla gelecek kuşaklara taşınır. Oysa biz tam tersini yaptık! Güncel şartlara hitap edecek şekilde kentin yüzü, markası, kalbinin attığı yer haline getirilmesi gereken Çiftlik caddesinin, dokusu ve demografik yapısının bozulmasına ne yazık ki göz yumduk!

Çok değil, belki 5, belki 10 yıl sonra işgal altında bırakılan o cadde, Cazibe Merkezi hüvviyetine kavuşturulmaz ise, herkesin kaçtığı, uzaklaştığı, gitmeye korkacağı bir yer haline dönüşecek! Çiftlik caddesi bu kentin tarihi bir caddesidir! Koruyamazsan işgal edilir, koruyamazsan yok edilir! Çiftlik caddesini 'Sıfır Atık Projesi' Cazibe Merkezi yapmaz! Bu bize gelinen süreçte, caddenin 'Sıfır' ve 'Çöp' olduğunu anlatır. Çevre ve Şehircilik'ten sorumlu olanların, Çiftlik caddesini kurtarma adına sunacakları öneri ve projeler bu olmamılıdır! O yüzden Çiftlik caddesini, estetik dönüşüm ile vizyoner ve doğru tedavilerle, esnafın ve de toplumun çıkarları dikkate alınarak yaşatıp, gelecek kuşakların ihtiyacına göre, orayı hem kültürel hem de ticari yönden Cazibe Merkezi haline getirebilirsek, İlkadım'ı; İlkadım'ı kurtarırsak da, Samsun'un bitkisel hayata sokulan ruhunu, kalbini ve benliğini kurtarırız!
56' lar' da DSİ yan tarafında dondurmacılar kaldırımı işgal etmişler. Yayalara geçecek yer yok. Hep şikayet etmek mi lazım. Bu şehrin yetkilileri yok mu?
Trafiğe kapatan Y.Z.Yılmaz ve sonrasında aylarca vinçlerin kaldığı bir cadde haline getirenler utansın. M.K.Lisesinin kapatılması da bu caddeye yapılan bir ihanet olmuştur. Ayrıca sistematik bir şekilde Atakum cazibe haline getirilerek İlkadım yalnız bırakıldı. Yabancılar pazarının arkası sevgi gölünün çevresinde dahi düzgün bir ışıklandırma yok. Şehir sanki boşaltılmak istenmiş gibi hareket edildi. Ülkeye dolan milyonlarca yabancı da bu işin tuzu biberi oldu. Zihniyet değişmedikçe eski günler geri gelmeyecek
Eksoz kokusu ndan geçilmiyor, araplarda çabası
Trafiğe açılmasını çiftlik esnafı istemiş güya. Çok yanlış oldu. 56 marka kafeler vs kiraları çiftliği geçmiş. Çiftliğin özelliği Trafiğe kapalı olmasıydı. Sağ sol dükkan rahat gidip gecebiliyorduk. Tek taraf gidiyorum.eski haline donusmeli daha güzel açık oturma isiklandirmakarla 56 larla da bütünleşmesi mesken meydanına kadar estetik ışıklandırma kaldırımlar güzel olmalı. Çok berbat pasaklı Bi görüntü var merkezlwrimizde. Hangi başkan zamanında yapıldı bilmiyorum Atakum sahil yolu kaldırımları vs çok başarılı Bulvar avm çevresi de bakımsız site camii ya iyi Bi restorasyonu geçsin ya da yıkılıp yenisi yapılsın.modern mimarisi güzel aslında ama bakımsız
Yahu adamlar 19 mayis ruhunu silmek istiyor.Yaptiklari kendilerince tutarlı. Bunun en kolay yolu da orayı Araplastirmak..plan tıkır tıkır..
Bu sorunun cevabını memeleketi Göçmenistan'a çeviren AKP ve MHP ye oy veren insanlara soracaksın. 3 kuruş yardım almak için dünyanın çöpü ve mültecilerini almak, kabullenmek milliyetçi geçinenlere nasıl da yakışıyor.
Dışarıdan gelen göçmenler temizlenmedikten sonra çiftlik Caddesi tarih olmuştur o kadar..adamlar çete şeklinde köpeklerle geziyorlar
Birinci bulvar gazi caddesi arasi kentsel donusume sokulmali.metro ve genis bir bulvar yolu yesil alani yuksek yeralti otoparklarida olan 15 20 katli yapilanma inanin samsunun en saglam zemininde cok rahat yapilir tarihi binalara dokunulmadan belediyeyede yuk gelmeden mutehayit firmalar halkida magdur etmeden bunu basarabilir.yeterki iyi niyetli bir yonetim olsun yoksa hataydaki rezerv alan magduriyetleri yaratilirsa hic dokunulmasin
Bu saatten sonra ne yaparsanız yapın hiç bir şey olmaz. 5 yıl boyunca güzelleştirdin hadi gelecek 5 yıl ne olacak gelen ne yapack. Devlet tamamen koruma altına alması gerekir gerisi boş ne yazarsanız yapın.
İnsanlar neden avmden alışveriş yapıyor çünkü esnaflar ithal mal deyip aynı maldan dört beş butikte görüp farklı fiyatlarla satıldığını anladığı için. Çiftlik caddesinin en büyük problemi 2012’de başlayan o Hürriyet mahallesinde oluşan Arap gettosu. Kendi emlakları kendi yufkacısı kendi evi derken gece yürünmez hale geldi. Yatırımcılar çiftlik caddesine yeni bir dükkan, kafe, giyim mağazası bile açmadı. Esnaf kendi tadilatını bile yapamadı. Çok geride kaldı. Bir kapatıldı bir açıldı. Açıldıktan sonra iş daha çok karıştı. Esnaf dükkanının kapısının önüne arabasıyla gelecek diye iyice mahvetti durumu. Beyoğlu-Taksim şöyle bir bakın her sene yeni bir inovasyonla yenileniyor. Geride bırakılan tabii ki gettolaşır, uğranmaz. Trafiğine dahi girmemek için ara sokakları tercih ediyorum. Böyle bir rezillik yok. Sağa sola park eden araçlar. Lezzetsiz hijyensiz lokantalar, fahiş fiyat ithal birbirinin ikizi butikler. Bunun sonu yok.
Önceden trafik açıktı güzeldi. Sonradan trafiğe kapanınca millet daha çok gezmeye başladı, oturma yerleri ışıklandırma süperdi caddede ünüversite öğrencisine kadar müzik şarkı söyleyen vardı, cadde genişlemişti. Sonra takrar trafik açılsın denildi açıldı, ne oldu ESNAF OTOPARK YAPTI KAPI ÖNÜNÜ, kaldırım 2 mt oldu vatandaş birbirine çarparak yürüyor. Gençler araç girsin Esnafta araç girsin Sonuç ortada.