Samsun-Ankara arası yapılacak Yüksek Hızlı Tren ile ilgili Samsun Valiliği sosyal medyada bir paylaşım yaparak Ankara-Samsun arası hayata geçirilecek hızlı tren projesi kapsamında kaç tünel, kaç viyadük ve kaç istasyon yapılacağı ile ilgili bilgi verdi.
Çorum'da geçtiğimiz günlerde Yüksek Hızlı Tren projesi ile ilgili Delice-Çorum etabının temeli atılırken, Samsun'da son günlerde hızlı tren yeniden gündem konusu oldu. Samsun'a yıllar önce vaat edilen hızlı tren, aradan geçen zaman diliminde fiziki olarak hayata geçmezken, 2025 yılı itibari ile proje yeniden gündeme geldi. Çorum-Delice etabının temeli düzenlenen törenle atılan Hızlı Tren hattı ile ilgili Ankara-Samsun güzergahında yapılacak istasyon, köprü ve viyadük, üst geçit ve tünel sayısına ilişkin Samsun Valiliği de bir görsel yayımladı.
Samsun Valiliği'nin sosyal medya sayfasında yapılan Hızlı Tren paylaşımına ait görselde Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın imzası bulunurken, hayata geçirilmesi planlanan Ankara-Samsun Hızlı Tren hattı ile Ankara ile Samsun arası mesafenin 2 saat 30 dakikaya düşeceği belirtildi. Ankara-Kırıkkale-Çorum-Samsun Hızlı Demir Yolu projesi ile Samsun Limanı ile Mersin Limanının birleştirileceğinin de belirtildiği görselde, hızlı tren hattı çalışmaları kapsamında 5 adet istasyon, 26 adet köprü ve viyadük, 16 adet üst geçit, 8 adet tünel yapılacağı kaydedildi.
Kaynak:SamsunKentHaber.com.tr
Acil Öncelik DOĞU-BATI ÇEVRE YOLU olmalı...
Hızlı tren son günlerde ısıtılıp yeniden Samsun halkına yüzüncü kez müjdeleniyor. Samsun valiliği de topa girdiğine göre korkarım ki Chery'nin Samsun'a gelmekten vazgeçtiği haberleri doğru.
Samsun'un Hızlı Trenle İmtihanı: "Geliyor" Ama Gelmiyor!2017'de Vali Şahin, "1,5 saatte Ankara'da olacaksınız" dedi.2025'te hâlâ "2,5 saat" hedefinden bahsediliyor.2024'te CHP'li Özdağ'ın dediği gibi: "5 yılda Sivas hattını tamamlayamayanlar, 2030'da nasıl bitecek?"Samsunlular artık inanmıyor. "Hızlı tren gelirse, Hindistan'daki gibi trenin üstüne çıkıp kutlarız" diye dalga geçiyorlar Bu proje, artık bir ulaşım projesi değil, siyasi retoriğin simgesi haline geldi. Her temel atma töreni, yeni bir "ama" ile sonuçlanıyor. Samsun, "Demir İpek Yolu" vizyonunda bir figüran, vaatlerle avutulan bir "testi" oldu. Belki de gerçek hızlı tren, Samsunluların sabrını taşıran bu sürecin kendisidir.
Samsunlular, "Ankara'ya 2,5 saatte gideceğiz!" diye sevineli tam 15 yıl oldu. Her seçim döneminde yeniden hatırlatılan bu vaat, tıpkı Karadeniz sisleri gibi gelip geçici bir hayale dönüştü. 2009'dan beri "temeli atılıyor", "ihalesi bitti", "2023'te biter" denilen proje, 2025'e geldiğimizde hâlâ "2030'da tamamlanacak" diye anlatılıyor.Temel Atma Törenleriyle Avutulan Bir Şehir 2017'de "ihaleler bitti" diye müjde verildi, "2023'te tren Samsun'da" dendi2024'te Bakan Uraloğlu, "2030'a kalmadan" dedi, muhalefet "15 yıldır kandırılıyoruz" diye isyan etti Haziran 2025'te Delice-Çorum etabının temeli atıldı, "2029'da biter" deniyor Peki ya Samsun? O hâlâ "belki"lerle dolu bir tarihin kuyruğunda.Sayılarla Oyun: Kaç Tünel, Kaç Viyadük, Kaç Hayal Kırıklığı? Valiliğin paylaştığı görsele göre: 5 istasyon, 26 köprü/viyadük, 16 üst geçit, 8 tünel yapılacakmış Ama asıl soru: Kaç kez ertelendi? Kaç kez "müjde" diye sunulan haber, bir sonraki seçimde "proje devam ediyor"a dönüştü?
ne zaman(!)
Umarım 2055