Samsun Kent Haber köşe yazarı Temel Armutçu, oto kurtarcılar için getirilen kantar uygulamasının yanlış bir düzenleme olduğunu yazdığı köşe yazısında, "Bu yanlış düzenleme sürerse ne olacak biliyor musunuz? Araçlar yolda kalacak, vatandaş ortada kalacak fahiş fiyatlar olacak" dedi.
Gece yarısı aracınız otobanda arıza yaptı ya da bir kaza, bir savrulma, bir çaresizlik... O an imdada yetişen, ne bir usta, ne bir yandaş... Bir tek oto kurtarıcılar var...
Yağmur, çamur demeden, kar kış demeden, uykusuzluktan gözleri yanarak direksiyon sallayan bu insanlar... Hepimizin güvenliği için, her gün binlerce kez yollara düşüyor.
Ama bugün bu emekçiler, masa başında alınan bir kararla adeta köşeye sıkıştırılıyor. 04.09.2024 tarihli ve 3592884 sayılı yazıya göre; 3500 kilo ve altındaki kamyonet sınıfı araçlar, yol kenarı denetimlerinde kantara sokulabilecek.
Kağıt üstünde sıradan bir uygulama gibi gözüküyor olabilir. Ama işin sahadaki karşılığı tam bir çıkmazdır. Çünkü oto kurtarıcılarının boş hali zaten 2800–3000 kilo. En küçük bir yükle, hatta bazen şoför ve yardımcı personelin ağırlığıyla bile 3500 kilo sınırını taşıyor. Üstüne üstlük kaza yapmış bir araç biniyor, bagajında eşyasıyla, içindeki yüküyle. O zaman sınırı bırakın, kantarın toleransını da aşıyor.
Soruyorum size:
Bu insanlara "Kusura bakma, senin işini yapman yasak, kantarda ağır çıktın" denebilir mi?
O halde yolda kalmış vatandaşı kim kurtaracak?
Gece sabaha karşı mahsur kalan bir aileye kim koşacak?
Üstelik günümüzde elektrikli araçların hızla çoğaldığını düşünürsek. Her biri 2,5–3,5 ton arasında. Bu düzenlemeyle kurtarıcıların bu tip araçları çekmesi, olanaksız değil mi? Sadece motosiklet mi, çekecekler? Bu mudur vizyon, bu mudur çözüm?
Bakınız...
Bu mesele bir yük meselesi değil, bir sorumluluk meselesidir.
Bu insanlar sadece taşımacılık yapmıyor. Mal ticareti de yapmıyor. Onlar hem can taşıyor, hem güvenlik taşıyor.
Nasıl ki özel amaçlı kamyon sınıfı araçlara takograf muafiyeti tanındıysa, aynı şekilde özel amaçlı kamyonet sınıfı kurtarıcılar için de, kantar muafiyeti veya makul tonaj artırımı zorunludur. Başka türlü bu işin içinden çıkılması çok zor.
150–200 bin aracın olduğu bu sektör durursa, sadece bir grup esnaf mağdur olmayacak. Hepimiz mağdur olacağız. Çünkü Allah muhafaza herhangi birimizin başına gelecek kaza, ya da arıza anında kurtarıcı bulamayacağız.
Bu yanlış düzenleme sürerse ne olacak biliyor musunuz?
Araçlar yolda kalacak...
Vatandaş ortada kalacak...
Güvenlik riske girecek...
Fiyatlar tekel de olduğu için fahiş fiyatlar olacak.
Ve asıl büyük çöküş ise, adalet duygumuz da ve birbirimize olan güvenimiz de olacak.
Şimdi çağrımız nettir:
Oto kurtarıcı emekçilerinin sesini duyun.
Onları birer suçlu gibi tartıya sokmayın.
Yok biz bildiğimizi okuruz derseniz; Bu ülkenin yollarında kantarı aşan onlar değil, bu mağduriyeti görmeyenler olur.
Benden söylemesi Allah haddi aşanları sevmez...
Gayrı gerisini yetkililer bilir...







































Aslında bu konulara mağdur olan/olacak can kurtaran çekici sahibi arkadaşların yüksek sesle itiraz etmesi gerekir. Ama yinede hassasiyet sahibi kalem tutan arkadaşların bu konuyu gündemde tutmaları en azından bazı gölgede kalan sorunları takip etmesi güzel. Teşekkürler kardeş.
Gece yarısı aracım yolda kalsa nolur kalmasa nolur, sanki çekici kurtarınca gece gece yürütür hale gelecek.Oyunuzu verirken düşünseydiniz.Haddi aştıklarını ilk 3 yıldan sonra anlamanız lazımdı, 24 yıldır böyleler...
Yolda kalsam nolur kalmasam nolur yardım mı edecek dedin öyle mi arabada bebeğin var ve hava çok soğuk araban şarj dinamosu kesti veya motor yedi vs bebeğin bas bas ağlıyor ve sen çaresizce bekliyorsun ne yapacağını bilmiyorsun usta arasan yok arkadaş arasan yok kurtarıcı dediğin insanlar 7/24 görevdeker ve seni sağ Salim istediğin yere götürmek için çabalıyor bişey yazarken sadece kendi açınızdan bakarak yazmayın bu ufak bir örnekti sadece anladınız mı boş yorum yaparak burda kelime israfı yapmayın lütfen.
İnşallah bir çare bulurlar yoksa hiç kimse çalışamaz
Agzına yüreğini sağlık abi bende Denizli'den baş oto yol yardım boş agırlıgım 2800 geliyor kara kara düşünüyorum ne yapayım diye inşallah sesimizi duyun olur teşekkürler????????????
Hem Biz senelerdir denetimlere uyuyacağız kantarlara gireceğiz kamyonla kamyonetler kafasına göre tonaj fazlasıyla Kantara girmeden geçip gidecek kanunsuzca var mı öyle iş be fiyatlar yükselecekmiş de tek elden alacakmış da olmaz olmaz Merak etmeyin Siz denetimlere kanuna Uyun yeter Biz kamyonla senelerdir denetimlere girerken iyi Ne oldu kamyonetler girince mi şimdi sıkıntı olmaya başladı işin içine eden de kamyonetler zaten öyle yok 4 ton 5 tonla Kantara girmeden denetimsiz bir şekilde geçip gitmek yok Dönüş işi yok geçiş işi işin içine girdiğinizde girdiniz Bir bitmediniz be gireceksiniz kardeşim Kantara gireceksiniz biz nasıl uyuyorsak siz de uyuyacaksınız girmeniz için de elimizden gelen her şeyi yapacağız
Ağzına yüreğine sağlık sen Adamsın inşallah bu yazı yetkili kişilerin eline geçer sesimize ses olursun bizleri kamyonet olarak görmeleri çok komik bi durum benim aracım kamyonet boş hali 4920 kg Bu halde bile kantara girsem ceza yiyorum sadece ben degil bir cok esnaf arkadaşım aynı durumda bu araçları yaparken donanımını ona göre yaptırdık jant büyüttük 17.5 jant koyduk tonaj bindiği zaman kafa kaldırmasın diye basar ayak koyduk kasa desen komple kalın demir bu araca TSE uygundur vermiş bu işi yapabilir demiş muayene istasyonu vize vermiş trafikte gezebilir demiş şimdi devlet diyorki bu aracın taşıma kapasitesi 4100 kg şase hali zaten 4 ton icine ben binsem yakıtı fullesem zaten 4200 oluyor nasıl bir cıkmazın içindeyiz anlamak çok zor Allah sonunu hayr etsin inşallah bu mağduriyet bir an önce giderilir yetkili mercilere duyurulur
Doğru söylemiş bu nasıl kanun oto çekiciye ve kamyonetlere kantarın verdiği kg 900 kg ..1000kg dalga geçer gibi bu ülkede araçların 1500 -1600 kg geldiğini bilen yokmu?yada manavı,sanayicisi,hayvan taşıyan araçlar koca kamyonete 1 ton yük atacak mış olacak şey değil bu.
Çok önemli bir konuya değinmişsiniz dün düzcede kantara girdim boş ağırlığım 2650 kg idi geriye 950 kilo kalıyor sizlere soruyorum ahali broadway bile 965 kiloyken bile bizler ne yapacağız evraklarım tam olduğu halde korka korka iş yapıyorum bir kantara alırsalar 50000 küsürlerde cezası var bizde ev geçindiriyoruz muhasebemiz var arabalarımızın bakımı var bizlerde birşeyler yapıp çarka çevirmek zorundayız heray sigorta muhasebe vergi derdin 20 bin lira iş yapmakta yapmasakta bu miktarı harcıyoruz ben daha başka bir şey demek istemiyorum bu memlekette 27 suçla gezebilirsin tecavüz cinayet işleyebilirsin ama namusunla şerefinle ekmek parası için çalışamazsın aracına aksesuar yapamazsın ben daha bir şey demek istemiyorum ve konuyu üst yetkililere iletiyorum
Tonajı düşük araçlar araba yüklüyemeyecek bu sefer fiyatlar artıcak tonajı düşük araçlar çalişamayacak mecbur araçları satmak zorunda kalıcak herkes aracını satmak isterse bu araçları kim alacak