Samsun'da ruhsatları iptal edilen City Mall AVM'nin akibetinin ne olacağı merak edilirken, Samsun Kent Haber köşe yazarı mimar Embiya Sancak, konu ile ilgili yazdığı 3'üncü köşe yazısında, City Mall AVM olayı ve olacak olanları yazdı.
Samsun'da ruhsatının iptal edilmesi ile tartışma konusu olan Atakum ilçesindeki City Mall AVM ile ilgili köşe yazıları ile durum değerlendirmesi yapan Samsun Kent Haber köşe yazarı mimar ve şehir plancısı Embiya Sancak, konuya ilişkin son yazısında Samsun Sheraton Otel ve Meteoroloji arazisine yapılan AVM'yi de ekleyerek "Kentin batısında kabus görmeye hazır olun" dedi.
ATAKUM CİTYMALL AVM OLAYI VE OLACAK OLANLAR!
Sevgili okurlarım, Samsun'u siyaseten ve bürokrat olarak yönetenler, 'demokrasinin vazgeçilmeyiz' diyen siyasi partileri yönetenler; Burada yazı yazarak dalga geçmiyorum, dedikodu da yapmıyorum, ortalığı da karıştırmıyorum!
Her hastalığın bir doktoru vardır. Bu tür işlerin doktoru da; ben ve benim gibilerdir. City Mall AVM ile ilgili iki makale yazdım. Samsun Kent Haber'de yayınlandı.
Bana ve gazeteye dönüşler oldu. Birinci grupta olanlar, önce sizlere giydirmem lazım, ama medenice ve ilim insanı şapkamla;
'Ne olmuş yani, bırak kanunu manunu, mahkemeyi, hukuku, burada insanlar ekmek yiyor' diyorlar!
Bu tür insanlar, biat eden, hak hukuk aramayı bilmeyen ve tercih etmeyen, hukuku ise guguk zanneden, çoğunlukla küçük bedelli menfaatçiler. İkinci grupta olanlar ise işi bilen, imar mevzuatını bilen, ancak bu AVM'den öyle ve böyle maddi yarar sağlayan kurnazlar. Onlar okur, nokta bile koymaz. Hep gizlenirler bir daha böyle işler yapmak üzere kamufle olurlar.
Üçüncü grupta yer alanlar da, aslında siyaseten bu işin sorumlularıdır. Yani oluşan bu olumsuz tablodan zarar görmemek için, bin bir taka atarlar. Dördüncü grupta olanlar ise AVM bölgesinin yakın komşularıdır. Hani evleri AVM yanındadır ya, buradan bir öğünme payı umarlar!
Bir vatandaş yazmış;
"Hiçbir şey olmaz aynen devam eder" diye...
Haklısın aynen böyle olacak!
Neden mi ? Herkesin bildiği somut ve güncel olay: Fenerdeki otel işi...
Bu ülkede bir bakanlık var. Kuruluş kanunu da var. Benim zamanımda İmar ve İskan Bakanlığı şimdiki adı Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, bakanı da maalesef mimar. Üstelik İstanbul’u ben idare edeceğim diye seçime bile girdi. Bu bakanlık Türkiye'de imar işlerini düzenler. İmar planlarının kanunlara, bilime, hukuki kararlara uygun hazırlanmasını denetler. Aykırı işler yapan sorumluları suç duyurusu yaparak, teftiş raporu düzenleyerek yargılanmalarının yolunu açar.
Ama göl görki Samsun'daki otel hariç! İmar işlerinin müfettişi olan bu bakanlık ve sayın bakanı 'Kişiye özel imar plan değişiklik ve düzenlemesi yaparak' otel binasının iptal edilen ruhsatını kurtarma planları yapar! Maalasef bu hukuk felaketinde bakanlık devlet adına görev üstlenir!
Evet sayın okuyucum...
Atakum'daki CİTY Mall AVM binası için, verilen ruhsat iptal kararı ile
Fenerdeki otel için verilen ruhsat iptali kararının ana konusu aynıdır. İkiside imar mevzuatına aykırıdır...
Hani imar işlerini düzenleyen sayın bakanlık var ya; Bu bakanlık bir genelgesinde der ki: İmar Affı gibi sonucu olacak olan imar planı değişikliği ile imar affı yapılamaz...
Peki sayın mimar bakan; Samsun'da ruhsatı iptal edilen oteli kurtarmak için otel binasının kruvaziyer alana dahil edilerek, imar planı düzenlemesini neden ve nasıl yaptın?
Burada sırası gelmişken kendi meslek odama da, tavsiyede bulunayım!
Samsun Mimarlar Odası da açtığı davayı takip ederek bu hukuksuzluğu yargıya taşımalıdır! Sayın Samsun basını, bu makalemi sadece Samsun Kent Haber'de yazdığım gibi algılamayın. Bütün yazılı ve internet gazetelerine ve hatta yerel TV'lere bu köşemi taşıyorum...
Türkiye Cumhuriyeti hukuk devleti midir?
Türkiye'de imar kanunu ile kıyı kanunu yok mudur?
Türk ceza kanununa göre hüküm verildiğinde, hüküm infaz edilirken, imar ev kıyı kanuna göre verilen kararlar neden infaz edilmez?
İmar suçları yargı kararlarının infaz makamı, imar bakanlığı ve belediyeler değil midir?
Oteli kurtarmak için, sahte ve sadece kağıt üzerinde kruvaziyer limanı imar planı düzenlemesi çözümü bulundu!
Şimdi sayın mimar bakana, Samsun Büyükşehir Belediyesi, Atakum CİTY MALL AVM içinde ricada bulunur herhalde!
İmar bakanı da, Maliye ve Ticaret Bakanını arar der ki "Samsun’da yüksek vergi veren-verecek ve ülke ekonomisini düze çıkaracak çok önemli bir AVM var. Bu AVM'nin korunmasına dair yasal düzenleme yapalım"
Sayın okuyucum;
Traji komik-hukuksuz işleri, İmar Bakanlığı yaparsa bana da üstteki gibi kinaye sanatını içeren yazı yazmak düşer.
Cemiyet hayatımızda bir söz daha vardır; Güleriz ağlanacak halimize...
Evet bu makaleyi Ankara’da ki evimde gülerek yazıyorum.
Sebebi de şudur; Hipertansiyon hastasıyım...
Doktorum der ki; Stres yapmayacaksın... Eyvallah yapmayacağım da, mahallenin yaramazları bırakmıyor ki!
Bir çözüm buldum bu makalede olduğu gibi, stres içeren konuyu gülerek yazıyorum. Hiç merak etmeyin Samsun Büyükşehir Belediye Meclisine ve hatta Atakum Belediye Meclisine, City Mall AVM'ye ruhsat verilebilmesini içeren teklifler gelecek. Bir çözüm önerisi doğurabilirler. Başarmazlarsa konuyu İmar Bakanlığına aktararak üst akıl çözüm üretirler. Yargıya gidilirse, elbette yine ruhsat iptal olur.
Samsun yerel basınında City Mall ile ilgili şöyle bir haber yazıldığını gördüm;
'Atakum'da Meteoroloji arazisine filanca firma AVM yapıyor. Bu yeni AVM'ye imkan tanımak için City Mall kasten kapatılıyor'
Yani ucuz habercilik, ucuz gazetecilik, gayri ciddi yorum. Ama olsun. Saçma sapan haber, yorum olsa da beni uyandırdı!
Birden eyvah dedim... Doktorum duymasın ama tansiyonum çıktı!
Hemen sevgili İshak Memişoğlunu aradım.
"Evet ağabey dedi. Maalesef gazete gerekçesi saçma, ama olay doğru"
Ankara’dayım ama dijital arşivimi yanımda taşıyorum.
Plan nüfusunun bir milyon yüz bin olan Büyük Atakum için gelecek yıllarda oluşacak ulaşım değerlerine baktım.
Şayet böyle bir şey olursa...
Atakum Atatürk Bulvarını yok kabul edin
Adnan Menderes, Sahil Yoluna girmeyi hayal bile etmeyin
OMÜ Tıp Fakültesine hasta yatırmayı düşünmeyin
Kentin batısında yazlığı olanlar kabus görmeye hazır olun...
Söylemesi benden!
Yazması benden!
Konuşması benden!
Peki ya sizden;
Önce Samsun basını, sonra Samsun STK'ları, devamında Samsun ilgili meslek örgütleri baskı ve talep sizden olsun..
Hoşçakalın. Saygılarımla.










































Atakum ,,bir şehrin nasıl berbat bir şehircilik ile gelişmesine(!)en iyi örnek.balac mevkiinde devasa yuksrk binalar,turkiste kütüphane belediye karsisi okul,özel hastanelerin ulaşımı kolay ama kamu hastanrlerin uzak yerlerde olduğu kötü şehircilik merkezi
Kıyı koruna kanunu uygulanmadı, atakum sahil yolu yapılamazdı, gücü gücü yetene hukuku:)